maandag 27 juli 2015

Van Alleweder naar C-Alleweder

Vandaag een sprongetje voorwaarts in de velomobiel evolutie?!

Via marktplaats gestuit op een toch wel zeldzamere vorm van velomobiel. Waar van de A3 nog plus 40 zijn gebouwd is de teller van de C- Alleweder blijven hangen op 20. En nog ongeveer 15 limits?.
Het gewicht van ruim onder 30 kilo sprak me aan . Ik fiets met de A3 elektrisch ondersteund maar de fiets weegt toch behoorlijk wat. Zou het verschil in gewicht merkbaar zijn in het optrekken?
Vandaag naar Hilversum om hem op te halen . Wel met aanhanger achter de auto want het weer liet niet toe om terug te fietsen.
Ondanks het hondeweer had de burgerwacht toch tijd gevonden om de 10 minuten die ik te weinig had betaald in de meter te bekeuren.
Terug thuis wilde ik gelijk fietsen natuurlijk.Wel even wennen aan de vaste deksel in plaats van het zijltje. Richting aanwijzen is hierdoor onmogelijk. Hier moet nog wat op verzonnen worden. Het gemis van de electromotor merkte ik ook . Reed over een afstand van 20km nu 30 gemiddeld ipv 34
Dus daar zal nog wat conditie en kracht bij moeten.
Begint onder de carport allen wat vol te raken.
 
 
Na de vakantie eens kijken wat ik met de A3 ga doen.

4 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je nieuwe fiets.
    Ik wens je veel veilige kilometers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb nog lang gezocht naar een waw maar uiteindelijk kwam deze op mijn pad. Hoe bevalt de milan?
      Verwijderen

      Verwijderen
  2. Voordat de Quest kwam, een hele tijd met een C-Alleweder gereden. Goede en snelle fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet er even aan wennen , Hij is een stukje krapper .Maar echt ongelofelijk licht .
      :-). Wil hem technisch nog wel even helemaal nalopen. Hoop dat ik er ook een hele tijd mee kan doen. Dus voortaan is het iets geels wat je tegemoet komt op de brug

      Verwijderen